Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
Strażak OSP w Sulejówku ...
Rekrutacja
„Indywidualizacja moją szansą”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Umowa o dofinansowanie nr UDA –POKL.09.01.02-14- 163/13-00 z dnia 11.09.2013 r.
1. Rekrutacja do projektu będzie prowadzona od 2 września do 31 października 2013 roku w następujących etapach:
- od 2 do 10 września 2013 r. tworzenie listy uczniów/uczennic wytypowanych zgodnie z pkt. 6 niniejszego Regulaminu,
- od 11 września do 30 września 2013 r. zbieranie podpisanych „Deklaracji uczestnictwa w projekcie i oświadczeń o danych osobowych”
- w uzasadnionych przypadkach zastrzega się możliwość składania deklaracji po terminie wykazanym w pkt 1 b).
Zastrzega się możliwość przeprowadzenia dodatkowej rekrutacji w zależności od potrzeb, np. w przypadku rezygnacji/wykreślenia uczestników projektu przy przestrzeganiu zasady, iż w każdym roku szkolnym uczeń/uczennica będzie uczestniczył/a w co najmniej 30 godzinach zajęć.
2. W projekcie, zgodnie z zapisami Wniosku o dofinansowanie, mogą uczestniczyć:
- uczniowie/uczennice 3 sulejóweckich szkół podstawowych,
- pobierający naukę na I etapie edukacji wczesnoszkolnej – klas I – III,
- zakwalifikowani na zajęcia dodatkowe przez Komisję Rekrutacyjną i Dyrektora Szkoły na podstawie dokumentu potwierdzającego rozpoznane potrzeby rozwojowe i edukacyjne.
3. W 3 sulejóweckich szkołach podstawowych dyrektorzy powołują Komisje Rekrutacyjne, które tworzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wraz z innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole.
4. Pracami Komisji Rekrutacyjnej kieruje Koordynator szkolny projektu.
5. Uczestników do projektu mogą zgłaszać wychowawcy, nauczyciele pracujący z uczniami klas I-III oraz specjaliści zatrudnieni w szkole lub poradniach specjalistycznych na podstawie rozpoznanych potrzeb, możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów i uczennic.
6. Dokumentami potwierdzającymi rozpoznanie potrzeby ucznia/uczennicy, kwalifikującymi go/ją do uczestnictwa w rekrutacji do projektu są:
a) dla zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji:
- Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia/Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny* (*dotyczy uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego)
- opinia/orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- wewnątrzszkolna dokumentacja z obserwacji/diagnozy ucznia/uczennicy (np. kwestionariusze, arkusze, testy, opinie nauczycieli lub specjalistów pracujących z uczniami/uczennicami klas I-III itp.)
b) dla zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych:
- Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia/Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny* (*dotyczy uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego)
- opinia/orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- wewnątrzszkolna dokumentacja z obserwacji/diagnozy ucznia/uczennicy (np. kwestionariusze, arkusze, testy, opinie nauczycieli lub specjalistów pracujących z uczniami/uczennicami klas I-III itp.)
c) dla zajęć logopedycznych:
- Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia/Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny* (*dotyczy uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego)
- opinia/orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- zaświadczenie lekarskie
- wewnątrzszkolna dokumentacja z obserwacji/diagnozy ucznia/uczennicy (np. kwestionariusze, arkusze, testy, opinie nauczycieli lub specjalistów pracujących z uczniami/uczennicami klas I-III itp.)
e) dla zajęć rozwijających dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie matematyczno-przyrodniczym, artystycznym:
- Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia/Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny* (*dotyczy uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego)
- opinia/orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- wewnątrzszkolna dokumentacja z obserwacji/diagnozy ucznia/uczennicy (np. kwestionariusze, arkusze, testy, opinie nauczycieli lub specjalistów pracujących z uczniami/uczennicami klas I-III itp.)
7. Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczniów/uczennice na zajęcia dodatkowe zgodnie z zasadą równości płci, planując liczbę godzin zajęć będących zaspokojeniem rozpoznanych potrzeb ucznia/uczennicy.
8. W przypadku większej ilości dzieci kwalifikujących się na określony rodzaj zajęć w stosunku do ilości dostępnych miejsc o zakwalifikowaniu na zajęcia decyduje:
a) posiadanie orzeczenia lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej,
b) jeżeli po zakwalifikowaniu wszystkich uczniów z orzeczeniami/opiniami ppp pozostaną wolne miejsca w danej grupie zajęciowej do projektu kwalifikowane są dzieci u których stwierdzono większą potrzebę uczestniczenia w danych zajęciach (lista hierarchiczna tworzona na podstawie wyników dodatkowych testów/badań przeprowadzonych w szkole)
c) jeżeli po zakwalifikowaniu wszystkich uczniów z orzeczeniami/opiniami ppp ilość uczniów będzie za duża w stosunku do ilości miejsc, do projektu kwalifikowane są dzieci u których stwierdzono większą potrzebę uczestniczenia w danych zajęciach (lista hierarchiczna tworzona na podstawie wyników dodatkowych testów/badań przeprowadzonych w szkole)
9. Dyrektor szkoły zatwierdza wynik rekrutacji podpisując protokół.
10. Szkoła informuje opiekuna prawnego ucznia/uczennicy zakwalifikowanego do projektu o możliwości udziału dziecka w zajęciach dodatkowych.
11. Opiekun prawny podpisując Deklarację uczestnictwa w projekcie i oświadczenie o danych osobowych tym samym wyraża zgodę na udział swojego dziecka w projekcie. Brak podpisu Deklaracji… w wyznaczonym terminie jest równoznaczny z rezygnacją z udziału w projekcie.
12. Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (swoich i dziecka) przez opiekuna prawnego – jest jednoznaczna z brakiem możliwości udziału ucznia/uczennicy w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu.
13. W przypadku rezygnacji lub wykreślenia ucznia/uczennicy z projektu, może odbyć się rekrutacja uzupełniająca, pod warunkiem iż w ciągu jednego roku szkolnego uczeń/uczennica będzie mógł uczestniczyć w co najmniej 30 godzinach zajęć dodatkowych w ramach jednego typu zajęć. Rekrutacja uzupełniająca jest prowadzona zgodnie z zasadami opisanymi w pkt 5-12.
14. Komisja Rekrutacyjna przestrzega liczby uczniów/uczennic uczestniczących w poszczególnych rodzajach zajęć dodatkowych wynikającej z wniosku o dofinansowanie i zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1487)
15. Efektem zakończonego procesu rekrutacji jest Lista uczestników zakwalifikowanych do projektu przez Komisję Rekrutacyjną, zatwierdzona przez Dyrektora szkoły oraz wypełnione i podpisane przez opiekunów prawnych uczniów/uczennic Deklaracje uczestnictwa w projekcie i oświadczenie o danych osobowych.