Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55, pok. nr 4 - parter , tel. 22 76-06-206
Wymagane dokumenty:
1. Dowód osobisty lub paszport
2. Wypełniony formularz „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego„
3. Pełnomocnictwo (w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika)
Dodatkowe informacje:
- Wymeldowania z pobytu stałego można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem - udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 267ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo załącza się: pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego można dokonać w formie pisemnej na formularzu w organie gminy lub w formie dokumentu elektronicznego. Formularze składane w formie dokumentu elektronicznego są uwierzytelnione przez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu lub certyfikatu podpisu osobistego lub profilu zaufanego ePUAP.
- podczas zameldowania w Urzędzie Gminy w nowym miejscu pobytu stałego z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca pobytu
Opłaty:
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej uiszczonej na rachunek bankowy Miasta Sulejówek.
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej wymeldowania z pobytu stałego lub jej pełnomocnika.
Czas załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
brak
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. poz. 930)
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Formularze do pobrania:
- Pełnomocnictwo (DOC)(dodano: 2020-07-27 13:24)
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Metryka:
Opracował: Teresa Siporska
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
EWIDENCJA LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE
PROSIMY O DWUSTRONNE DRUKOWANIE WNIOSKÓW !!!
- DOWODY OSOBISTE – WYDANIE / WYMIANA
- UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBIORÓW MELDUNKOWYCH
- WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
- WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE
- WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO
- ZAMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
- ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY
- ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY CUDZOZIEMCÓW
- ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY