Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
Strażak OSP w Sulejówku ...
REGULAMIN PROJEKTU „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ”
§ 1. Definicje
Projekt – projekt „Równy start w przyszłość”, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”
Beneficjent – Miasto Sulejówek, ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
Beneficjent Ostateczny – uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Sulejówku, Gimnazjum nr 2 im. Janusza Korczaka w Sulejówku, Zespołu Szkół nr 1 w Sulejówku oraz Zespołu Szkół nr 2 w Sulejówku, którzy zostali zakwalifikowani zgodnie z zasadami określonymi
w niniejszym regualminie
Instytucja Pośrednicząca: Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
EFS – Europejski Fundusz Społeczny
POKL – Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Biuro projektu – Urząd Miasta Sulejówek, ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.
2. Projekt jest realizowany przez Miasto Sulejówek na podstawie umowy
nr UDA-POKL.09.01.02-14-110/11-00 z dnia 29.06.2012 r. zawartej z Województwem Mazowieckim, w imieniu którego działa Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych.
3. Projekt jest realizowany w okresie od 01.09.2012 r. do 31.05.2014 r.
4. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Sulejówku, Gimnazjum nr 2 im. Janusza Korczaka w Sulejówku, Zespołu Szkół nr 1 w Sulejówku oraz Zespołu Szkół nr 2 w Sulejówku, którzy z własnej inicjatywy są zainteresowani podnoszeniem poziomu wykształcenia, rozwijaniem swoich pasji i uzdolnień oraz uzyskaniem opieki psychologiczno-pedagogicznej.
5. Wsparcie w ramach projektu łącznie otrzyma 1520 uczniów i uczennic szkół podstawowych
i gimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Sulejówek.
§ 3. Cele projektu
1. Celem głównym Projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych i zmniejszenie dysproporcji
w osiągnięciach edukacyjnych uczniów i uczennic sulejóweckich placówek oświatowych.
2. Celami szczegółowymi są:
1) wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów i uczennic szkół sulejóweckich objętych projektem, ze szczególnym uwzględnieniem ICT (Information and Communication Technologies), języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo-matematycznych;
2) wsparcie rozwoju zainteresowań uczniów i uczennic szkół sulejóweckich biorących udział
w projekcie;
3) znoszenie specyficznych zaburzeń i dysharmonii rozwojowych utrudniających proces uczenia się uczniów i uczennic ze szkół sulejóweckich objętych projektem, dotkniętych negatywnymi wpływami środowiskowymi lub niepełnosprawnością
§ 4. Zakres wsparcia
1. W ramach Projektu wsparciem objętych zostanie łącznie 1520 Beneficjentów Ostatecznych, dla których zostaną zorganizowane zajęcia według następującego podziału:
1) w Szkole Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku:
‒ zajęcia wyrównawcze z matematyki – ogółem 390 godz. dla conajmniej 38 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – ogółem 150 godz. dla conajmniej 18 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego – ogółem 520 godz. dla conajmniej 54 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z informatyki – ogółem 288 godz. dla conajmniej 40 uczniów;
‒ zajęcia przygotowujące do sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych – ogółem 350 godz. dla conajmniej 60 uczniów;
‒ terapia logopedyczna – ogółem 260 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ reedukacja – ogółem 150 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ terapia korekcyjno – kompensacyjna – ogółem 144 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia z elementami socjoterapii – ogółem 260 godz. dla conajmniej 15 uczniów;
‒ zajęcia plastyczne – artetarapia – ogółem 50 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ choreoterapia – ogółem 140 godz. dla conajmniej 18 uczniów;
‒ gimnastyka korekcyjna – ogółem 140 godz. dla conajmniej 32 uczniów;
‒ zajęcia z psychologiem – ogółem 50 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ zajęcia z pedagogiem – ogółem 105 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ zajęcia z pedagogiem specjalnym – ogółem 105 godz. dla conajmniej 2 uczniów;
‒ zajęcia ortograficzne – ogółem 216 godz. dla conajmniej 32 uczniów;
‒ koło języka angielskiego – ogółem 803 godz. dla conajmniej 108 uczniów;
‒ koło języka francuskiego – ogółem 124 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ koło języka hiszpańskiego – ogółem 173 godz. dla conajmniej 18 uczniów;
‒ koło matematyczne – ogółem 750 godz. dla conajmniej 84 uczniów;
‒ koło przyrodniczo-ekologiczne – ogółem 260 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ koło informatyczne – ogółem 106 godz. dla conajmniej 16 uczniów;
‒ koło historyczne – ogółem 158 godz. dla conajmniej 18 uczniów;
‒ koło muzyczne – ogółem 118 godz. dla conajmniej 16 uczniów;
‒ koło taneczne – ogółem 116 godz. dla conajmniej 16 uczniów;
‒ koło literackie – ogółem 59 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło: pierwsza pomoc – ogółem 57 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło teatralne – grupa recytatorsko-aktorska – ogółem 100 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło teatralne – grupa muzyczno-aktorska – ogółem 100 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło dziennikarskie – ogółem 260 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ koło sportowe – gimnastyka korekcyjna – ogółem 58 godz. dla conajmniej 8 uczniów;
‒ koło sportowe – piłka nożna – ogółem 220 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ koło sportowe – gimnastyka sportowa – ogółem 110 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ koło sportowe - gry zespołowe z elementami lekkoatletyki – ogółem 236 godz. dla conajmniej 48 uczniów;
‒ koło plastyczne – ogółem 260 godz. dla conajmniej 30 uczniów.
2) w Gimnazjum nr 2 im. Janusza Korczaka w Sulejówku:
‒ zajęcia wyrównawcze z matematyki – ogółem 200 godz. dla co najmniej 20 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – ogółem 192 godz. dla co najmniej 20 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z fizyki – ogółem 192 godz. dla co najmniej 20 uczniów;
‒ zajęcia przygotowujące do gimnazjalnego egzaminu humanistycznego, w tym zajęcia z języka polskiego i zajęcia z historii – ogółem 170 godz. dla co najmniej 40 uczniów;
‒ zajęcia przygotowujące do gimnazjalnego egzaminu matematyczno-przyrodniczego,
w tym zajęcia z matematyki, z fizyki, z chemii, z geografii oraz z biologii – ogółem 170 godz. dla co najmniej 40 uczniów;
‒ koło języka angielskiego – ogółem 324 godz. dla co najmniej 36 uczniów;
‒ koło języka francuskiego – ogółem 108 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło języka niemieckiego – ogółem 218 godz. dla co najmniej 24 uczniów;
‒ koło chemiczne – ogółem 96 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło fizyczne – ogółem 96 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło ekologiczne – ogółem 96 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło informatyczne – ogółem 96 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło artystyczne – ogółem 96 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło geograficzne – ogółem 58 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło dziennikarskie – ogółem 96 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ koło wiedzy o społeczeństwie – ogółem 87 godz. dla co najmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia sportowo-rekreacyjne – piłka siatkowa – ogółem 348 godz. dla co najmniej 36 uczniów;
‒ warsztaty z autoprezentacji – ogółem 24 godz. dla co najmniej 60 uczniów;
‒ warsztaty z orientacji zawodowo-edukacyjnej – ogółem 24 godz. dla co najmniej 60 uczniów;
‒ warsztaty z zakresu zwalczania dyskryminacji płci na rynku pracy i w życiu społecznym – ogółem 24 godz. dla co najmniej 60 uczniów.
3) w Zespole Szkół nr 1 w Sulejówku:
‒ zajęcia wyrównawcze z matematyki – ogółem 350 godz. dla conajmniej 54 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – ogółem 118 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z edukacji przyrodniczej – ogółem 30 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z biologii – ogółem 30 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego – ogółem 450 godz. dla conajmniej 72 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z chemii – ogółem 111 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z fizyki – ogółem 112 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z geografii – ogółem 60 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z historii – ogółem 120 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka francuskiego – ogółem 200 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ zajęcia przygotowujące do sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych – ogółem 152 godz. dla conajmniej 60 uczniów;
‒ terapia logopedyczna – ogółem 86 godz. dla conajmniej 5 uczniów;
‒ reedukacja – ogółem 60 godz. dla conajmniej 15 uczniów;
‒ terapia korekcyjno – kompensacyjna – ogółem 188 godz. dla conajmniej 28. uczniów;
‒ zajęcia z elementami socjoterapii – ogółem 100 godz. dla conajmniej 8 uczniów;
‒ artetarapia – ogółem 50 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ gimnastyka korekcyjna – ogółem 100 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ zajęcia z psychologiem – ogółem 43 godz. dla conajmniej 60 uczniów;
‒ zajęcia z pedagogiem – ogółem 43 godz. dla conajmniej 60 uczniów;
‒ koło języka angielskiego – ogółem 779 godz. dla conajmniej 80 uczniów;
‒ koło języka francuskiego – ogółem 521 godz. dla conajmniej 50 uczniów;
‒ koło matematyczne – ogółem 534 godz. dla conajmniej 40 uczniów;
‒ koło fizyczne – ogółem 133 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło chemiczne – ogółem 133 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło przyrodniczo-ekologiczne – ogółem 145 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ koło informatyczne – ogółem 123 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ koło historyczne – ogółem 130 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ koło korfball SP – ogółem 51 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ koło “Jak być bezpiecznym na drodze” – ogółem 74 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ koło z muzyką i tańcem przez świat – ogółem 51 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło pierwsza pomoc – ogółem 77 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ koło spotkanie z komputerem – ogółem 47 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło filmowe – ogółem 100 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło turystyczne – ogółem 78 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło teatralne – ogółem 169 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ koło dziennikarskie – ogółem 174 godz. dla conajmniej 22 uczniów;
‒ koło plastyczne – ogółem 148 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ koło sportowe – piłka nożna – ogółem 56 godz. dla conajmniej 22 uczniów;
‒ koło sportowe – piłka siatkowa – ogółem 42 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ koło sportowe – korfball – ogółem 42 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ warsztaty autoprezentacji – ogółem 24 godz. dla conajmniej 60 uczniów;
‒ warsztaty z orientacji zawodowo-edukacyjnej – ogółem 24 godz. dla conajmniej 60 uczniów;
‒ warsztaty z zakresu zwalczania dyskryminacji płci na rynku pracy i w życiu społecznym – ogółem 24 godz. dla conajmniej60 uczniów.
4) w Zespole Szkół nr 2 z oddziałami integracyjnymi w Sulejówku:
‒ zajęcia wyrównawcze z matematyki – ogółem 250 godz. dla conajmniej 18 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – ogółem 120 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z edukacji przyrodniczej – ogółem 30 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z biologii – ogółem 30 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego – ogółem 254 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z chemii – ogółem 81 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z fizyki – ogółem 62 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z geografii – ogółem 60 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z historii – ogółem 92 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka francuskiego – ogółem 154 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego – ogółem 288 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia wyrównawcze z wiedzy o społeczeństwie – ogółem 80 godz. dla conajmniej 6 uczniów
‒ zajęcia przygotowujące do sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych – ogółem 100 godz. dla conajmniej 60 uczniów;
‒ terapia logopedyczna – ogółem 86 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ reedukacja – ogółem 50 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ terapia korekcyjno – kompensacyjna – ogółem 100 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia z zakresu socjoterapii – ogółem 42 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ zajęcia z zakresu komunikacji interpersolnalnej – ogółem 24 godz. dla conajmniej 18 uczniów;
‒ artetarapia – ogółem 60 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ muzykoterapia – ogółem 80 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ bajkoterapia – ogółem 80 godz. dla conajmniej 10 uczniów
‒ hipoterapia – ogółem 100 godz. dla conajmniej 6 uczniów;
‒ trening szybkiego czytania – ogółem 60 godz. dla conajmniej 12 uczniów
‒ trening pamięci – ogółem 39 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ trening czytania ze zrozumienie – ogółem 39 godz. dla conajmniej 12 uczniów;
‒ terapia SI – ogółem 399 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ choreoterapia – ogółem 120 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ zajęcia z psychologiem – ogółem 43 godz. dla conajmniej 15 uczniów;
‒ zajęcia z pedagogiem – ogółem 43 godz. dla conajmniej 15 uczniów;
‒ koło języka hiszpańskiego – ogółem 374 godz. dla conajmniej 40 uczniów;
‒ koło języka włoskiego – ogółem 374 godz. dla conajmniej 40 uczniów;
‒ koło matematyczne – ogółem 200 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło fizyczne – ogółem 100 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło chemiczne – ogółem 100 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło przyrodnicze – ogółem 80 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ koło ekologiczne – ogółem 40 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło informatyczne – ogółem 40 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło taneczne – ogółem 100 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło teatralne – ogółem 129 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło dziennikarskie – ogółem 100 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ koło sportowe – ogółem 100 godz. dla conajmniej 20 uczniów;
‒ warsztaty z autoprezentacji – ogółem 24 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ warsztaty z orientacji zawodowo-edukacyjnej – ogółem 24 godz. dla conajmniej 30 uczniów;
‒ warsztaty z zakresu zwalczania dyskryminacji płci na rynku pracy i w życiu społecznym – ogółem 24 godz. dla conajmniej 30 uczniów.
2. Zajęcia poprowadzą nauczyciele/nauczycielki, instruktorzy, rehabilitanci, terapeuci, osoby posiadające stosowne uprawnienia, zatrudnieni przez Beneficjenta do realizacji zajęć pozalekcyjnych.
3. Dopuszcza się zmianę organizacji wsparcia w zakresie ilości uczniów biorących udział
w określonych zajęciach w zależności od wyników rekrutacji oraz zainteresowania udziałem
w Projekcie.
4. Jeden uczeń może wziąć udział w tylu rodzajach wsparcia, do ilu zostanie zakwalifikowany ze względu na zdiagnozowane potrzeby.
5. Zajęcia będą się odbywały głównie na terenie szkół podstawowych i gimnazjów, dla których Miasto Sulejówek jest organem prowadzącym:
1) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, ul. Głowackiego 47, 05-071 Sulejówek;
2) Gimnazjum Nr 2 im. Janusza Korczaka, ul. Narutowicza 10, 05-071 Sulejówek;
3) Zespół Szkół Nr 1, ul. Idzikowskiego 2a, 05-070 Sulejówek;
4) Zespół Szkół Nr 2 z oddziałami integracyjnymi, ul. Okuniewska 2, 05-070 Sulejówek.
6. Projekt przewiduje również realizację uzupełniających form wsparcia m.in. poprzez organizację wycieczek edukacyjnych oraz zajęć z nauki pływania.
7. Beneficjent nie przewiduje transportu Beneficjentów Ostatecznych na zajęcia pozalekcyjne, które odbywać się będą na terenie wskazanym w ust. 5.
8. W przypadku realizacji zajęć poza terenem wskazanym w ust. 5 Beneficjent gwarantuje również transport Beneficjentów Ostatecznych do miejsca prowadzenia zajęć w ramach Projektu.
9. Udział Beneficjentów Ostatecznych jest bezpłatny.
§ 5. Zasady rekrutacji i kwalifikacji Beneficjentów Ostatecznych
1. Rekrutacja uczestników na zajęcia grupowe prowadzona jest w każdej szkole biorącej udział
w projekcie za pośrednictwem szkolnych koordynatorów.
2. Uczeń zainteresowany udziałem w Projekcie wypełnia następujące dokumenty zgłoszeniowe:
1) formularz zgłoszeniowy,
2) deklaracja uczestnictwa,
3) oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
3. Dokumenty zgłoszeniowe oraz załączniki można pobrać u koordynatorów szkolnych. Dokumenty zgłoszeniowe dostępne są również na stronie internetowej Projektu oraz w biurze Projektu.
4. Uczestnikiem Projektu może być uczeń szkoły biorącej udział w Projekcie, który złoży dokumenty zgłoszeniowe i zostanie zakwalifikowany do udziału w Projekcie.
5. O zakwalifikowaniu się do uczestnictwa w zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych i/lub zajęciach dodatkowych decyduje komisja złożona z Koordynatora Projektu oraz koordynatora szkolnego.
6. Beneficjenci Ostateczni projektu zostaną wybrani spośród uczniów szkół uczestniczących
w projekcie, na podstawie złożonych wniosków. Ilość uczestników (grup wsparcia)
z poszczególnych szkół jest uzależniona od liczby uczniów kształcących się w danej szkole.
7. Proces rekrutacji uwzględnia zasadę równych szans, w tym równości płci i równego dostępu uczniów niepełnosprawnych i dysfunkcyjnych do edukacji.
8. Zajęciami specjalistycznymi w ramach projektu objęte zostaną wszystkie chętne dzieci
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o dysleksji rozwojowej, stwierdzonymi wadami wymowy, trudnościami w nauce i zaburzeniami zachowania, które stwierdzono na podstawie analizy wyników nauczania, dokumentacji pedagoga szkolnego i wychowawców klas oraz potrzeb uczniów i ich rodziców.
9. O przyjęciu do poszczególnych kół zainteresowań projektu decydować będą: zainteresowania ucznia, wyniki w nauce oraz kolejność zgłoszeń. Promocja tych zajęć przewiduje działania, które zachęcą dziewczęta do szerszej partycypacji w kołach ICT (Information and Communication Technologies) i nauk matematyczno – przyrodniczych, a chłopców – w kołach dziennikarskich oraz językowych – celem tych działań ma być pozytywny wpływ na tzw. „stereotyp typowych ról dla płci” – zapobieganie wzmacnianiu tradycyjnych ról płci.
10. Rekrutacja na zajęcia wyrównawcze będzie otwarta i ciągła co wynika ze specyfiki tych zajęć.
11. Uczestnicy, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie zostają powiadomieni przez koordynatorów szkolnych lub nauczycieli prowadzących zajęcia, niezwłocznie po zamknięciu listy uczestników szkoleń.
12. Uczniowie, którzy nie zostali z braku miejsc zakwalifikowani do udziału w projekcie, zostają umieszczeni na liście rezerwowej. W razie skreślenia z listy któregoś z uczestników, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany kolejny w rankingu uczeń z listy rezerwowej.
§ 6. Uprawnienia i obowiązki uczestników Projektu
1. Uczniowie zakwalifikowani do udziału w zajęciach zobowiązani są do:
1) regularnego uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych, w minimum 80% godzin danego typu zajęć; każda nieobecność uczestnika na zajęciach winna być usprawiedliwiona przez rodzica/opiekuna prawnego;
2) uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu, w szczególności do wypełniania ankiet
i udzielania informacji dotyczących postępów w kształceniu;
3) przestrzegania punktualności;
4) wypełniania testów osiągnięć przeprowadzanych przez nauczycieli w ramach zajęć;
5) poszanowania pomocy dydaktycznych, materiałów oraz używania ich zgodnie z przeznaczeniem.
2. Uczeń zakwalifikowany do Projektu może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
1) samodzielnej rezygnacji uczestnika;
2) na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia lub na wniosek koordynatora szkolnego lub Koordynatora Projektu, z powodu naruszania zasad uczestnictwa w zajęciach;
3) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie;
4) w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
3. Skreślenie ucznia z listy uczestników Projektu dokonują koordynatorzy szkolni, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy.
§ 7. Zasady monitoringu i kontroli
1. Uczestnicy Projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
2. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom
i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.
§ 8. Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania i obowiązuje przez czas trwania projektu.
2. Regulamin jest dostępny w Biurze projektu oraz na stronie internetowej www.sulejowek.pl.
3. Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu oraz wyłącznej interpretacji jego zapisów.
4. Niniejszy regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie projektu oraz z innych powodów o ile wprowadzone zmiany wpłyną na możliwość pełniejszego osiągnięcia celów założonych we wniosku aplikacyjnym.
5. Kwestie nieuregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez Koordynatora Projektu
w porozumieniu z kadrą zarządzającą projektem.
Załączniki:
Nr 1 - Formularz zgłoszeniowy
Nr 2 – Deklaracja uczestnictwa
Nr 3 - Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych