Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ WRAZ Z ODSETKAMI ZA ZWŁOKĘ NA WNIOSEK PODATNIKA PROWADZĄCEGO DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
Miejsce składania dokumentów:
Referat Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 6 - parter), tel. 22 76-06-211
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 6 - parter), tel. 22 76-06-211
Wymagane dokumenty:
Uzasadniony wniosek o umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.
Załączniki:
· zaświadczenie o osiąganych dochodach składającego wniosek oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
· udokumentować ponoszone wydatki (przedłożyć do wglądu rachunki, np. za gaz, energię elektryczną, czynsz, telefon, koszty leczenia itp.),
· na podstawie art. 37 ust. 1, 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc deminimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o otrzymanej pomocy deminimis, jaką otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
· jeśli podmiot ubiega się o pomoc inną niż pomoc deminimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o otrzymanej pomocy w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
· a w przypadku umorzenia podatku od środków transportowych należy także załączyć oświadczenie o charakterze prowadzonej działalności transportowej.
W przypadku gdy wniosek składa osoba prawna:
· należy złożyć uzasadniony wniosek o umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami lub odsetek za zwłokę (we wniosku należy podać pełną nazwę przedsiębiorcy, NIP, REGON, PKD, adres, siedzibę)
Załączniki:
· na podstawie art. 37 ust. 1, 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc deminimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o pomocy deminimis, jaką otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
· jeśli podmiot ubiega się o pomoc inną niż pomoc deminimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o pomocy w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
· bilans za poprzedni rok obrachunkowy,
· sprawozdanie kwartalne o przychodach, kosztach i wyniku finansowym,
· pisemne wyjaśnienie dotyczące sytuacji ekonomicznej oraz określić kierunek działania w celu poprawy sytuacji finansowej.
Opłaty:
brak
Czas załatwienia sprawy:
do 30 dni
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sulejówek w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji. Zażalenie należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta w Sulejówku.
Podstawa prawna:
Art. 67b §1pkt1-3 - Ordynacji podatkowej.
- autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych
Formularze do pobrania:
- autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych
Metryka:
Opracował: Iwona Kruk – Kierownik referatu
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych