Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
USUNIĘCIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST ZALEGAJĄCYCH NA NIERUCHOMOŚCI
Usunięcie odpadów zawierających azbest zalegających na nieruchomości położonej na terenie Miasta Sulejówek.
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 1 – parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami, ul. Reymonta 43, pok. 120, tel. 22 76-06-256
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o usunięcie odpadów zawierających azbest zalegających na nieruchomości położonej na terenie Miasta Sulejówek wraz z wymaganymi załącznikami.
Dodatkowe informacje:
1. O bezpłatne usunięcie odpadów zawierających azbest mogą ubiegać się wspólnoty mieszkaniowe oraz osoby fizyczne, będące właścicielami nieruchomości, na których zalegają odpady zdemontowanego pokrycia dachowego lub elewacyjnego, powstałe w wyniku:
1) usunięcia wyrobów zawierających azbest przez uprawnionego przedsiębiorcę (przedsiębiorcę legitymującego się szkoleniem BHP w zakresie postepowania z wyrobami i odpadami zawierającymi azbest),
2) usunięcia wyrobów zawierających azbest przed wejściem w życie przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004, Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
3) zdarzenia losowego związanego ze zjawiskiem meteorologicznym.
2. Nabór wniosków odbywa się w systemie ciągłym.
3. O przekazaniu wniosku do realizacji decyduje kolejność złożenia wniosku kompletnego formalnie i merytorycznie.
4. Wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest dopuszcza się w użytkowanych instalacjach i urządzeniach nie dłużej niż do 31 grudnia 2032 r.
5. Szczegółowe obowiązki właścicieli obiektów w zakresie bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest oraz przepisy regulujące to zagadnienie dostępne są na stronie Urzędu Miasta Sulejówek w zakładce ODPADY KOMUNALNE/ USUWANIE AZBESTU (pod adresem http://www.sulejowek.pl/332).
Opłaty:
Nie dotyczy.
Czas załatwienia sprawy:
Wnioski złożone do 31 stycznia, realizowane są w danym roku kalendarzowym. Wnioski składane po 31 stycznia realizowane są w kolejnym roku kalendarzowym.
Tryb odwoławczy:
Brak.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004, Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
2. Uchwała Rady Miasta Sulejówek nr XXV/199/2012 z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie: uchwalenia Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z Miasta Sulejówek.
3. Zarządzenie Nr BBM.0050.102.2019 BURMISTRZA MIASTA SULEJÓWEK
z dnia 10 czerwca 2019 r. w sprawie „Regulaminu realizacji zadań z zakresu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu Miasta Sulejówek”
Formularze do pobrania
1. Wniosek o usunięcie odpadów zawierających azbest zalegających na nieruchomości położonej na terenie Miasta Sulejówek.
2. Załączniki do wniosku:
- Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest,
- Informacja o wyrobach zawierających azbest,
- Oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac,
- Oświadczenie o demontażu przed 06.05.2004,
- Oświadczenie o zdarzeniu losowym,
- Oświadczenie wnioskodawcy o pomocy de minimis
- autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami
Formularze do pobrania:
- Załącznik nr 1 - Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (DOC) 61kB(dodano: 2019-08-14 10:03)
- Załącznik nr 1 - Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (PDF) 229.75kB(dodano: 2019-08-14 10:03)
- Załącznik nr 2 - Informacja o wyrobach zawierających azbest (PDF) 189.86kB(dodano: 2019-08-14 10:03)
- Załącznik nr 4 - oświadczenie o demonatażu przed 06.05.2004 (DOCX) 13.96kB(dodano: 2019-08-14 10:03)
- Załącznik nr 4 - oświadczenie o demonatażu przed 06.05.2004 (PDF) 354.53kB(dodano: 2019-08-14 10:03)
- Załącznik nr 6 - Oświadczenie wnioskodawcy o pomocy de minimis (DOC) 60.5kB(dodano: 2019-08-14 10:03)
- Załącznik nr 6 - Oświadczenie wnioskodawcy o pomocy de minimis (PDF) 234.94kB(dodano: 2019-08-14 10:03)
- autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami
Metryka:
Opracował: Aneta Wąsowska-Żeberek – Kierownik
Sprawdził: Remigiusz Górniak - Z-ca
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa - Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami
ŚRODOWISKO I ROLNICTWO
- DECYZJA O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
- DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
- UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE OPRÓŻNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I TRANSPORTU NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH NA TERENIE MIASTA SULEJÓWEK
- USUNIĘCIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST ZALEGAJĄCYCH NA NIERUCHOMOŚCI
- WPIS/WYKREŚLENIE/ZMIANA ZAKRESU WPISU, DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU MIASTA SULEJÓWEK
- WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA UTRZYMYWANIE PSÓW RAS UZNANYCH ZA AGRESYWNE
- ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE OCHRONY PRZED BEZDOMNYMI ZWIERZĘTAMI
- ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW I/LUB KRZEWÓW
- ZGŁOSZENIE ZAMIARU USUNIĘCIA DRZEW I/LUB KRZEWÓW
- ZGŁOSZENIE EKSPLOATACJI PRZYDOMOWEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
- ZEZWOLENIE - PSY RASY AGRESYWNEJ