Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY PONAD 3 MIESIĄCE
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55, pok. nr 4 - parter , tel. 22 76-06-206
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu czasowego” zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
1. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu którym może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
2. Dowód osobisty lub paszport.
3. Pełnomocnictwo (w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika)
Dodatkowe informacje:
- Zameldowania na pobyt czasowy ponad 3 miesiące w miejscu nowego pobytu można dokonać bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu czasowego w celu dokonania wymeldowania.
- Zameldowania na pobyt czasowy można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem - udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 267ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Opłaty:
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł.
- Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
- Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej uiszczonej na rachunek bankowy Miasta Sulejówek.
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej zameldowania na pobyt czasowy lub jej pełnomocnika.
Czas załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
brak
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. poz. 930)
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Formularze do pobrania:
- Pełnomocnictwo - wzór (DOC)(dodano: 2020-07-27 13:26)
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Metryka:
Opracował: Teresa Siporska
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
EWIDENCJA LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE
PROSIMY O DWUSTRONNE DRUKOWANIE WNIOSKÓW !!!
- DOWODY OSOBISTE – WYDANIE / WYMIANA
- UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBIORÓW MELDUNKOWYCH
- WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
- WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE
- WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO
- ZAMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
- ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY
- ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY CUDZOZIEMCÓW
- ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY