Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55, pok. nr 4 - parter, tel. 22 76-06-206
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” zawierający potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
1. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
2. Dowód osobisty lub paszport.
3. Pełnomocnictwo (w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika)
Dodatkowe informacje:
- Zameldowania na pobyt stały w nowym miejscu pobytu stałego można dokonać bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania.
- Zameldowania na pobyt stały można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem - udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Opłaty:
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej uiszczonej na rachunek bankowy Miasta Sulejówek.
Czas załatwienia sprawy:
Niezwłocznie. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania
Tryb odwoławczy:
brak
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. poz. 930)
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Formularze do pobrania:
- Pełnomocnictwo - wzór (DOC)(dodano: 2020-07-27 13:27)
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Metryka:
Opracował: Teresa Siporska
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
EWIDENCJA LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE
PROSIMY O DWUSTRONNE DRUKOWANIE WNIOSKÓW !!!
- DOWODY OSOBISTE – WYDANIE / WYMIANA
- UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBIORÓW MELDUNKOWYCH
- WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
- WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE
- WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO
- ZAMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
- ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY
- ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY CUDZOZIEMCÓW
- ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY