Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
AKTA STANU CYWILNEGO - UZUPEŁNIENIE AKTU
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Dworcowa 55 ( pok. nr 5 - parter ), tel. 22 76-06-220
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Dworcowa 55 ( pok. nr 5 - parter ), tel. 22 76-06-220
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek.
2. Dokument tożsamości strony (dowód osobisty lub paszport).
3. Pełnomocnictwo strony oraz dokument tożsamości pełnomocnika – jeżeli w imieniu zainteresowanych występuje pełnomocnik.
4. Wnioskując o uzupełnienie aktu stanu cywilnego na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub reprodukcję uwierzytelnioną z tych materiałów.
5. Wnioskując o uzupełnienie aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, należy przedłożyć stosowny dokument, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego lub inny dokument zagraniczny potwierdzający stan cywilny w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli stwierdza zdarzenie wcześniejsze i dotyczy tej samej osoby lub jej wstępnych.
Dodatkowe informacje:
1.Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych, uzupełnia kierownik urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
2. Jeżeli uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu lub na wniosek innej osoby niż ta, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia tę osobę o zamiarze uzupełnienia lub złożeniu wniosku o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
3. Jeżeli uzupełnienia aktu małżeństwa dokonuje się na wniosek jednego z małżonków, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia o złożeniu wniosku drugiego małżonka.
4. Dokumenty w języku obcym przedkłada się z urzędowym tłumaczeniem na język polski.
5.Uzupełnienie aktu stanu cywilnego polega na dołączeniu wzmianki dodatkowej do uzupełnianego aktu.
6. Odmowa uzupełnienia aktu w formie decyzji administracyjnej.
Opłaty:
39,00 zł za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek.
17,00 zł od złożenia pełnomocnictwa.
Obowiązek złożenia opłaty następuje z chwilą złożenia wniosku.
Wpłat z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Sulejówek: Bank Spółdzielczy w Halinowie 52 8019 0000 2005 8006 1339 0001, na poczcie lub przelewem bankowym.
Czas załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, sprawy, które wymagają przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego do miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji Kierownika USC w Sulejówku przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie, za pośrednictwem Kierownika USC w Sulejówku, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta w Sulejówku.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- autor: Urząd Stanu Cywilnego
Metryka:
Opracował: Barbara Kowalska
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Urząd Stanu Cywilnego