Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
AKT ZGONU - ZGŁOSZENIE ZGONU
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Dworcowa 55 ( pok. nr 5 - parter ), tel. 22 76-06-220
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Dworcowa 55 ( pok. nr 5 - parter ), tel. 22 76-06-220
Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu stwierdzająca zgon wydana przez lekarza.
2. Dowód tożsamości osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca) i współmałżonka.
3. Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon (dowód osobisty lub paszport).
Dodatkowe informacje:
1. Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu, a jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
2. Zgłoszenia dokonuje się w USC właściwym ze względu na miejsce zgonu.
3. Odpis skrócony aktu zgonu jest wydawany z urzędu po dokonaniu rejestracji osobie zgłaszającej zgon.
4. Zgłoszenie zgonu zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.
5. Zgłaszając zgon należy podać: imiona, nazwisko i nazwisko rodowe osoby zmarłej, jej stan cywilny, datę i miejsce urodzenia, imiona i nazwiska rodowe rodziców osoby zmarłej, nazwisko i nazwisko rodowe współmałżonka osoby zmarłej.
Opłaty:
Sporządzenie aktu zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Czas załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
Odmowa sporządzenia aktu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- autor: Urząd Stanu Cywilnego
Metryka:
Opracował: Barbara Kowalska
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Urząd Stanu Cywilnego