Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
AKTA STANU CYWILNEGO – ZAŚWIADCZENIA O STANIE CYWILNYM
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Dworcowa 55 ( pok. nr 5 - parter ), tel. 22 76-06-220
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Dworcowa 55 ( pok. nr 5 - parter ), tel. 22 76-06-220
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek osoby, której akt dotyczy.
2. Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Dodatkowe informacje:
1.Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
2.Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
3.Odmowa wydania zaświadczenia w formie postanowienia.
Opłaty:
38,00 zł od wydania zaświadczenia
Wpłat z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Sulejówek: Bank Spółdzielczy w Halinowie 52 8019 0000 2005 8006 1339 0001, na poczcie lub przelewem bankowym.
Czas załatwienia sprawy:
1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Sulejówku) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Odmowa wydania zaświadczenia o stanie cywilnym następuje w formie postanowienia, od którego służy zażalenie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- autor: Urząd Stanu Cywilnego
Metryka:
Opracował: Barbara Kowalska
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Urząd Stanu Cywilnego